Consiliul Judetean Prahova pregateste un mega-proiect de infrastructura rutiera

0 2.286

Consiliul Judetean Prahova pregateste un mega-proiect de infrastructura rutiera, probabil cel mai ambițios din ultimii 30 de ani.

Modernizarea și reabilitarea traseului Bușteni – Gura Vitioarei – un segment din traseul proiectului ”Accesibilizarea golului alpin Munții Baiului” și drumurile județene DJ 102I, DJ 101T, DJ 102, DJ 100G” ar urma să lege DN1 de DN1 A.

Practic, o șosea ar pleca din Bușteni, ar traversa Munții Baiului, prin golul alpin, apoi ar coborî către Valea Doftanei (porțiune care se va numi drumul Transbai).

De aici, șoseaua ar urma DJ 102I, până la Brebu, apoi ar face-o la dreapta, către Aluniș.

Șoseaua ar continua pe DJ 101T, către Vărbilău, apoi pe DJ 102, către Poiana Vărbilău, și în final pe DJ 100G, către Gura Vitioarei.

Acest mega proiect ar asigura, astfel, o cale de acces de la vest  la est, cu multiple beneficii din punct de vedere rutier, turistic și economic.

Iată ce scrie în proiectul propus de Consiliul Județean Prahova și semnat de Ana Maria Vasile – noua șefă a Direcției Proiecte cu  Finanțare Externă:

Mobilitatea în interiorul județului și regiunii

Prin acest proiect se asigură o creștere a gradului de accesibilitate a localităților, accesul populației și fluidizarea traficului din și spre localitățile situate pe traseul proiectului propus, asigurându-se interconectarea cu rețeaua TEN-T. De asemenea se creează premisele unui acces mai bun al locuitorilor din zonă către orașele de interes turistic situate pe valea Prahovei și Valea Teleajenului. Se asigură conectivitatea directă a acestora la rețeaua TEN-T, fiind stimulată mobilitatea la
nivel regional a populației din cele 6 unități administrativ-teritoriale. Se vor asigura astfel premisele implementării în bune condiții a proiectelor prevăzute în strategiile locale de dezvoltare și în Planul de dezvoltare durabilă a judeţului Prahova în perioada 2014-2020.
Prin modernizarea și reabilitarea traseului județean propus prin proiect se va realiza:
− Creșterea mobilității persoanelor și a mărfurilor;
− Implementarea cu succes a priorităților de dezvoltare;
− Dezvoltarea locală și regională prin combaterea izolării zonelor;
− Fluidizarea traficului pe drumurile naționale (DN1 și DN1A) și reducerea nivelului
de poluare.
Prin modernizarea și reabilitarea drumurilor județene pe traseul propus se vor îmbunătăți condițiile de mediu prin reducerea noxelor eliminate în atmosferă, precum și prin diminuarea zgomotului și a vibrațiilor produse de circulația autovehiculelor.

Accesul la obiectivele economice și turistice din zonă

Îmbunătățirea condițiilor de circulație rutieră pentru populația din zonă și a vizitatorilor județului va conduce la creșterea economică și a turismului în zonă printr-un acces mai facil la obiectivele turistice și culturale.
Zonele cu caracter unic reprezintă un punct forte pentru dezvoltarea locală a județului și implicit a regiunii.

Siguranța rutieră

După finalizarea lucrărilor de modernizare și reabilitare din cadrul proiectului de investiții, traseul va corespunde din punct de vedere tehnic standardelor europene în vigoare privind siguranța rutieră, marcaje rutiere, indicatoare de circulație, precum și amenajarea curbelor și pantelor, contribuind la siguranța și confortul în trafic al utilizatorilor.
Prin implementarea proiectului, tronsoanele drumurilor județene vor beneficia de un profil nou, modernizat și reabilitat care va contribui la sporirea considerabilă a capacității portante, asigurând condiții de siguranță rutieră a celor care tranzitează zona , utilizând acest drum cu deschidere către căile rutiere naționale și direct către cele europene care fac perte din rețeaua TEN-T.

Beneficiile economice

Dezvoltarea infrastructurii rutiere prin identificarea soluțiilor alternative de circulație în zona superioară a județului Prahovei răspunde atât necesităţii de preluare a traficului aglomerat de pe DN 1 (Valea Prahovei) și DN1A (Valea Teleajenului), valorificării potenţialului turistic al Văii Doftanei precum şi dezvoltării economice pentru o zonă transregională importantă.

Se va asigura o legătură rutieră facilă între două judeţe dezvoltate puternic economic, Prahova şi Braşov, realizând tranzitul de persoane şi marfă, materii prime, materiale, resurse energetice, forţă de muncă.

Crearea unei infrastructuri moderne reprezintă primul pas în cadrul procesului de dezvoltare locală, vizând creșterea gradului de atractivitate a zonei.

Construirea și întreținerea unei infrastructuri rutiere de bună calitate, în cadrul acestui proiect, are un efect multiplicator ce creează numeroase locuri de muncă și impulsionează dezvoltarea economică.

Zona are o dezvoltare economică cu precădere agro-silvică şi de creştere a animalelor şi un potenţial turistic cu o dezvoltare impresionantă. Modernizarea traseului determină stabilitatea şi dezvoltarea demografică, dezvoltarea economică, preponderent zootehnică şi turistică, dezvoltarea culturală prin accesul facil într-o zonă cu tradiţie şi specificitate ocupaţională.

Infrastructura rutieră modernizată și reabilitată prin acest proiect constituie un element de bază în asigurarea condițiilor necesare pentru un trai decent și pentru dezvoltarea economică a comunităților din zonă.

Principalii beneficiari ai proiectului sunt utilizatorii traseului creat, atât cei din zonă cât și cei aflați în tranzit, care beneficiază în mod direct de îmbunătățirea condiției tehnice a infrastructurii rutiere, ceea ce determină condiții superioare de circulație.

Aceste condiții de circulația optime conduc la:
• Îmbunătățirea stării tehnice a infrastructurii rutiere prin:
− Reducerea uzurii autovehiculelor și reducerea timpilor de deplasare pentru
persoane;
− Reducerea costurilor determinate de accidente rutiere;
− Reducerea costurilor legate de mediul înconjurător;
− Reducerea timpului de transport a mărfurilor.
• Creșterea nivelului de trai al populației din localitățile traversate de traseul propus:
− Asigurarea accesului la serviciile publice și de sănătate;
− Crearea locurilor de muncă temporare pe perioada de implementare a proiectului;
− Creșterea veniturilor bugetului local din impozitul pe venit;
− Creșterea volumului investițiilor atrase;
− Dezvoltarea potențialului agroturistic și a veniturilor populației din zonă.
• Alte beneficii socio-economice
− Proiectul va contribui la reducerea șomajului local;
− Creșterea valorii terenului și imobilelor prin creșterea atractivității localităților.

Investiția necesită fonduri europene estimate la peste 50 milioane de euro, conform unor surse din CJ Prahova.

Viitorul drum ar urma să aibă o lungime de aproape 80 kilometri.

Proiectul va fi depus luni, 7 decembrie, la ADR Sud-Muntenia.

Ziarul de Ploiești

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.