COVID-19: Administratorii de bloc din Ploiesti protesteaza (UPDATE)

2 841

COVID-19: Administratorii de bloc din Ploiesti protesteaza, pentru că ar trebui să strângă banii de întreținere chiar și în această stare de urgență.

Pe adresa redacției Ziarului de Ploiești am primit mai multe sesizări, dintre care am ales una singură să o prezentăm, deoarece este elocventă pentru întreaga situație.

“Doresc sa va aduc la cunostinta ca primaria Ploiesti si UAP Ploiesti obliga administratorii de blocuri sa respecte programul de incasari intretinere. Nu conteaza ca sunt batrani, majoritatea peste 65 de ani, si cu probleme de sanatate. Nu sunt lasati macar sa isi scurteze programul de incasari fiind amenintati cu amenzi.
Nu ii intereseaza ca lumea circula pe strada sa plateasca si ca acesti oameni sunt expusi riscului? Cum e cu statul in casa pe care guvernul il tot mediatizeaza? Tot ce au vrut a fost sa micsoreze programul de incasari. Nu este o activitate esentiala in acest moment si tot ce fac este sa creasca numarul de persoane vulnerabile pe strada care apoi trebuie sa mearga si sa plateasca diverse facturi la difetite firme.
Discutiile au fost telefonic dar au fost rugati sa trimita o scrisoare oficiala maine.

Contactat telefonic de Ziarul de Ploiești, președintele Uniuniii Asociațiilor de Proprietari Prahova, Eugen Cristescu, a admis că este o problemă ca toți administratorii să se deplaseze la fiecare bloc și să strângă banii și a spus că le-a transmis acestora să fie precauți și să folosească mijloace de protecție.

Pe de altă parte, furnizorii de utilități din municipiu nu par dornici să accepte o amânare a plății facturilor și susțin că acestea se pot face și dintr-un cont bancar.

Problema este că administratorii de bloc sunt, în mare măsură, persoane în vârstă, care nu știu să folosească un calculator, nu lucrează online și, chiar dacă ar face-o, banii sunt strânși cash, prin deplasare și întâlnire directă cu proprietarii de apartamente.

Situația ar trebui reglementată printr-o decize comună a Primăriei Ploiești, a furnizilor de utilități și a UAP Prahova.

Scopul este de a se respecta termenii ordonanței militare 3/2020, care interzice deplasările neurgente și contactele între oameni care nu sunt rude.

UPDATE:
Primarul municipiului, Adrian Dobre, ne-a contactat după apariția știrii și ne-a transmis că va recomanda amânarea cu 2-3 zile a încasărilor și plăților utilităților în Ploiești.
“Înțeleg că se lucrează la o ordonanță de Guvern, prin care, pe perioada stării de urgență, se dorește suspendarea plăților la utilități. Trebuie să așteptăm și noi să vedem ce se întâmplă”, a precizat edilul.

Ziarul de Ploiești

2 Comentarii
  1. Gabi says

    De ce NU se respecta legea: afișarea la avizier a contului Asociației, pentru ca locuitorii sau familiile acestora sa poată efectua plata online?
    Eu vreau sa plătesc online pentru mine, părinți, bunici, socri, dar ca să pot face acest lucru trebuie sa știu conturile diferitelor asociații (ca nu locuiesc toți în același cartier).

  2. Irina says

    Si mai este o problema care trebuie sesizată: de ce asociațiile nu au cont ca proprietarii să isi poată plăti aceste dări online? Eu am această problemă locuind în alta localitate decât cea la care trebuie sa plătesc întreținerea.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.