Viitorul contract de curatenie a spatiilor publice din Ploiesti prevede un buget mai mult decat generos

0 803

Viitorul contract de curatenie a spatiilor publice din Ploiesti prevede un buget mai mult decat generos, comparativ cu ce s-a întâmplat până acum.

Recent, Consiliul Local a decis rezilierea contractului cu Rosal, privind curățenia drumurilor și spațiilor publice și deszăpezirea lor (a nu se confunda cu contractul privind ridicarea deșeurilor menajere, gestionat de Asociația de Dezvoltare Intracomunitară Managementul Deșeurilor Prahova – n.r.) și a aprobat caietul de sarcini pentru viitoarea licitaţie.

Din documente reiese că administraţia locală doreşte să încheie un acord-cadru multianual, cu o valabilitate de 48 de luni (4 ani) şi o valoare minim estimată de 98,8 milioane de lei şi maxim estimată – de 165,1 milioane de lei (fără TVA).

Cu alte cuvinte, s-ar putea ajunge la valori anuale curprinse între 24,7 și 41,2 milioane de lei.

Asta în condițiile în care Rosal a primit semnificativ mai puțin pentru aceeași activitate, în ultimii trei ani, când media a fost de 16,7 milioane lei (fără TVA)/ an (vezi tabel mai jos).

Ceea ce ridică din start semne de întrebare.

Fie actualul buget este unul subevaluat, și în acest caz Rosal poate justifica activitatea considerată ineficientă, fie se mimează un conflict cu actualul operator, dar de fapt se dorește o reajustare a tarifelor, în sens crescător.

Este adevărat că, în același caiet de sarcini, Primăria Ploiești a prevăzut că viitorul operator va fi obligat, printre altele, să monteze coşuri de gunoi pe străzi şi în staţiile de transport public sau să monteze dispozitive de localizare prin GPS pe toate autoutilitarele folosite. Dar nici asta nu poate justifica majorarea sumei estimate.

  • Cine poate participa la licitație și cum se va face departajarea

Firmele care vor depune oferte trebuie să facă dovada că au avut o medie a cifrei de afaceri globale în ultimii trei ani de cel puţin 60 de milioane de lei, că au lichidităţi de 4 milioane de lei la momentul semnării contractului şi că au avut în ultimii trei ani un contract pentru activităţi similare în valoare de minim 30 de milioane de lei (fără TVA) sau mai multe contracte, maxim cinci la număr, care însumat să ajungă la acest prag şi să acopere toate tipurile de servicii solicitate.

Rosal Grup se încadrează fără dubii în aceste criterii, așa că foarte probabil va depune o ofertă. Dacă ar câștiga licitația, ar beneficia de un contract mai generos ca până acum din punct de vedere financiar…

În ceea ce privește criteriile de departajare, Primăria Ploiești a pus accent pe oferta financiară – care va avea o pondere de 80% și pe vechimea utilajelor – care va conta în proporţie de 20% din evaluarea totală. De exemplu, ofertanții care fac dovada unor utilaje achiziționate în 2020 vor primi punctajul maxim – 20.

În ceea ce privește criteriile legate de costuri, în caietul de sarcini activitatea de măturat manual e punctată cu 8 puncte, în timp ce măturatul mecanizat – doar cu 7 puncte.

La fel de adevărat că suprafața unde se poate lucra cu mătura și coșul de gunoi este estimată la aproape 600.000 mp/an, în timp ce suprafața de măturat mecanizat (carosabil străzi) este estimată între 165 şi aproape 236 de milioane mp/an, în funcție de disponibilitatea bugetului.

Activitatea de măturat mecanizat (trotuare şi zone pavate) valorează doar 3 puncte, iar comenzile sunt estimate între 8,9 şi 17,8 milioane mp/an.

Ziarul de Ploiești

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.