Primăria Florești anunță că, de la 1 noiembrie, se depun actele pentru venitul minim de incluziune

0 624

Primăria Florești anunță că, de la 1 noiembrie, se depun actele pentru venitul minim de incluziune (VMI). Beneficiarii sunt cei ale căror venituri se situează sub nivelul lunar al venitului minim garantat stabilit prin ordonanța de urgență.

VMI reprezintă un beneficiu de asistență socială acordat familiilor şi persoanelor singure aflate în situație de dificultate, în scopul prevenirii și combaterii sărăciei şi riscului de excluziune socială.

Odată cu intrarea în vigoare a VMI, acordarea beneficiilor Venitul Minim Garantat (VMG) și Ajutor pentru susținerea familiei (ASF) se suspendă.

Drept urmare, toți beneficiarii actuali de VMG și ASF trebuie să se înregistreze în sistem începând cu data de 1 noiembrie și până la 31 decembrie 2023, pentru continuitatea acordării noului tip de beneficiu de VMI.

Primăria Florești a anunțat că îi va chema pe potențialii beneficiari pentru informare și îi va consilia pentru înscrierea datelor personale în noua aplicație, prin intermediul Compartimentului de Asistență Socială.

Pentru a beneficia de venit minim de incluziune trebuie să îndepliniți următoarele condiții generale:

  • Să nu dispuneți de venituri suficiente pentru a vă asigura un nivel minim
  • Să aveți venituri nete lunare ajustate de până la 275 lei, respectiv până la 400 lei pentru persoana singură în vârstă de cel puțin 65 de ani, pentru acordarea ajutorului de incluziune
  • Să aveți venituri nete lunare ajustate de până la 700 lei, pentru acordarea ajutorului pentru familiile cu copii
  • Să completați cererea de acordare a venitului minim de incluziune și să furnizați documentele justificative
  • Cererea va fi analizată de către reprezentanții Primăriei pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de acordare a VMI. Se vor verifica toate documentele depuse și va avea loc o anchetă socială în teren, la locuința declarată

Ce documente sunt necesare pentru a solicita VMI:

  • Formular standard de cerere
  • Declarație pe propria răspundere (care implică o asumare de natură penală, în caz de fals în declarații)
  • Actele de identitate ale solicitantului/ membrilor familiei acestuia
  • Adeverințe de venit pentru toate sursele de venit ale familiei
  • Certificat de naștere pentru fiecare copil
  • Certificat de deces (acolo unde este cazul)
  • Dovada școlarizării pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 și 16 ani
  • Angajamentul de plată (pentru situațiile în care se pot constata drepturi acordate necuvenit)
  • Alte documente specifice situației beneficiarului.

Ziarul de Ploiești

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.