Primaria Baicoi pregateste o surpriza pentru localnici. Apare un nou proiect pe fonduri UE

0 2.398

Primaria Baicoi pregateste o surpriza pentru localnici. Apare un nou proiect pe fonduri UE, care are ca scop digitalizarea administrației locale.

Cu un pas înaintea altor orașe, Băicoi privește spre viitor.

La inițiativa edilului-șef Marius Constantin, primăria va include în bugetul pe 2021 – care încă nu a fost finalizat – și un proiect în valoare de 150.000 de euro.

Este vorba de un portal complex, care va permite digitalizarea mecanismelor interne și externe ale primăriei.

Scopul este să genereze trasparența actului administrativ și să micșoreze timpul de relaționare dintre contribuabili și instituție.

Ca primă inițiativă, ne-am gândit cum putem ajuta locuitorii orașului să-și rezolve mai rapid problemele. Aplicația va ajuta oamenii să plătească online taxe, impozite, să obțină acte, avize, autorizații de construire, certificate etc, evitând astfel cozile și drumurile până la ghișee. De exemplu, vom putea instala automate în Băicoi, care vor prelua o parte din atribuțiile funcționarilor publici.  În al doilea rând, vom crea un Centru de inovare și imaginație civică, unde vom culege sugestii și vom dezbatem toate propunerile care vizează modernizarea și dezvoltarea localității, astfel încât băicoienii să fie consultați înainte de a lua o decizie.” – a precizat Marius Constantin, pentru zdp.ro.

Primarul a spus că aplicația va fi structurată în 5 categorii, cu subcategoriile aferente.

1. COMUNITATE

1.1 CETĂȚENI

Centrul de inovare și imaginație civică are ca scop principal colectarea și dezbatarea propunerilor care vizează modernizarea și dezvoltarea orașului.

Va permite dezbateri publice, emiterea de newsletter – prin care cetățenii vor fi informați permanent despre noutățile din oraș, prezentarea cetățenilor de onoare cu descrierea succintă a persoanelor respective.

De asemenea, va culege sugestii și reclamații, pentru îmbunătățirea anumitor servicii publice și pentru rezolvarea unor probleme edilitare.

Un alt rol, destul de important, este cel de bugetare participativă. Conceptul face referire la modul prin care Primăria Băicoi poate expune cetățenilor diverse proiecte, iar aceștia pot vota electronic, dacă sunt sau nu de acord, dar mai ales care sunt proiectele prioritare din punctul lor de vedere.” – a precizat primarul Marius Constatin.

1.2. EDUCAȚIE

Va exista o pagină specială care va prezenta condițiile de obținere a burselor școlare, dar și toate lucrările de investiții care vizează unitățile de învățământ de pe raza orașului.

Legislația locală va fi prezentată public, astfel încât oamenii să afle hotărârile Consiliului Local în domeniul educației.

Aplicația va prezenta toate creșele din Băicoi, eligibilitatea înscrierii în unitățile respective, actele și documentele necesare. Datele privind aprobarea/ dezaprobarea actelor se va face în sistem digital.

Celelalte unități de învățământ – la nivel școlar și liceal – vor fi și ele prezentate, cu toate informațiile utile elevilor și părinților.

1.3. CULTURĂ

Toate instituțiile de cultură din Băicoi vor putea fi găsite online, iar oamenii vor afla noutăți despre deciziile administrației locale care vizează acest domeniu, precum și toate realizările concrete.

1.4. SPORT

Vor fi prezentate toate structurile sportive ce aparțin de Primăria Băicoi, dar și bazele de antrenament și stadioanele.

1.5. SĂNĂTATE

Oamenii vor afla date despre toate unitățile medicale din oraș (spitale, clinici), informații utile etc.

1.6. SOCIAL

Vor exista informații de interes public pentru persoanele vârstnice, pentru cele cu dizabilități și pentru cetățenii fără adăpost (inclusiv programele sociale care vizează aceste categorii).

Vor exista date clare despre ajutoarele sociale, ajutoarele de încălzire, ajutorul pentru plata chiriei, alocațiile de susținere ale familiilor etc.

1.7. EVENIMENTE

Vor fi publicate informații despre toate evenimentele, spectacolele, expozițiile organizate în oraș ș.a.m.d.

2. LOCUIRE

2.1. Strategii urbane

Este un capitol unde se vor prezenta strategiile de dezvoltare urbană (PUG, PUZ, PUD, CTATU) și unde cetățenii vor avea acces la informații utile despre documentele necesare, despre regulamentul local.

Se vor prezenta comisiile tehnice din subordinea CL Băicoi și documentațiile aprobate de consilieri.

Nu în ultimul rând, publicul va fi consultat și informat.

2.2 URBANISM

Se vor prezenta actele necesare eliberării certificatelor de urbanism, cadrul legal, proceduri de autorizare, acte necesare în format digital.

2.3. AUTORIZAȚII CONSTRUCȚII

Localnicii vor afla ce acte sunt necesare pentru obținerea autorizațiilor de construire, vor fi prezentate toate documentele emise de Primăria Băicoi (inclusiv autorizații de desființare, certificate de atestare etc)

2.4. STRĂZI

Vor fi făcute publice informații despre modernizarea străzilor, nomenclatorul stradal, zonele considerate domeniu public ș.a.m.d

2.5. LOCUINȚE

Va apărea lista digitală a bunurilor imobile ce aparțin de administrația locală, informații utile despre reabilitarea termică, termoficarea orașului, despre asociațiile de proprietari etc.

Va fi prezentată lista cu locuințe ANL.

3. ADMINISTRAȚIE

3.1. PRIMĂRIE

Vor fi prezentate autoritățile locale (conducerea instituției, organigrama, regulamnetul de funcționare, codul etic etc.)

3.2 CONSILIUL LOCAL

Vor fi prezentați toți consilierii locali, comisiile de specialitate din CL Băicoi, regulamentul de organizare și funcționare, ședințele de consiliu (cu proiecte, minute), hotărările adoptate de consilieri.

3.3 EVIDENȚA PERSOANELOR

Vizează tot ce înseamnă stare civilă, acte de identitate, certificate de naștere sau de deces.

Oamenii vor afla ce acte și taxe sunt necesare pentru obținerea acestor documente, ce decizii au fost luate, iar documentele vor fi prezentate digital.

3.4 POLIȚIA LOCALĂ

Vor fi făcute publice informații de interes general, atribuțiile poliției locale, obiective, rapoarte de activitate, comunicate și legislația aferentă.

3.5. INFORMAȚII PUBLICE

Se vor oferi răspunsuri la întrebările frecvente, vor fi publicate anunțuri, comunicate ale administrației, regulamente locale de interes public, lista de audiențe, cereri tip – care vor putea fi accesate și completate în format digital.

3.6. TRANSPARENȚĂ

Vor fi făcute publice contracte de achiziții, lista de contracte cu termene depășite, declarații de avere, de interes, sugestii și reclamații în format digital.

4. MOBILITATE

Vor fi prezentata Planul de mobilitate urbană, studii de trafic, autorizații de liberă trecere, semnalizare rutieră etc.

Cetățenii vor avea acces la actele necesare în domeniul siguranței circulației.

5. ECONOMIE

Vor fi făcute publice informații despre taxe și impozite locale (acces, formulare, plăți online), legislație locală, înștiințări de plată etc.

Contribuabilii vor putea descărca și completa în sistem digital acte, documente, cereri.

Va fi prezentat bugetul orașului, rectificări și execuții bugetare, va fi publicat registrul datoriei publice ș.a.m.d.

Ziarul de Ploiești

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.