Noua conducere a Primăriei Azuga se opune unui proiect inițiat de CNAIR

1 940

Noua conducere a Primăriei Azuga se opune unui proiect inițiat de CNAIR și lansează o petiție publică pentru blocarea acestuia.

Adrian Purcaru (PSD), noul edil șef al orașului, care va prelua mandatul spre sfârșitul lunii septembrie, a anunțat că este împotriva construirii unui pasaj rutier subteran, la intersecția dintre DN1 și străzile Independenței/ Prahovei (primul e drumul care duce către pârtia de schi, FOTO sus).

Mai mult, a lansat o petiție publică pentru a bloca inițiativa.

Cel mai urgent obiectiv pe care ar trebui să ne concentrăm în perioada imediat următoare este blocarea realizării Pasajului subteran de la DN1, proiect aflat în faza de depunere oferte pentru proiectare și execuție. Lansez public rugămintea către actuala administrație să analizeze serios și să comunice către comunitate poziția pe care o adoptă în legătură cu acest subiect.
Pentru a veni în sprijinul actualei administratii, dar și pentru susținerea ulterioară a demersurilor de respingere a acestui proiect la instituțiile județene și guvernamentale, vom lansa o inițiativă cetățenească, prevăzută la art. 247 din Codul Administrativ, pentru întocmirea unui proiect de hotărâre de consiliu local la inițiativa cetățenilor. Avem în vedere ca acest proiect de hotărâre susținut prin semnături de cel puțin 5 % din populația cu drept de vot din Azuga să fie supus votului Consiliului local din luna iulie.Zilele acestea vom demara strângerea de semnături. Vă rog să sprijiniți această inițiativă prin semnătura dumneavoastră!” – a scris Purcaru, pe Facebook.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat deja licitația pentru desemnarea unui executant al lucrării, iar contractul a fost evaluat la aproape 18,4 milioane de lei (fără TVA).

Proiectul a fost susținut și de Consiliul Județean Prahova, care anunțase că face eforturi pentru atragerea unor fonduri europene prin POIM 2021 – 2027.

Justificarea pentru acest pasaj a venit din ambuteiajele care se produc pe DN1, în zona Valea Prahovei.

Noile autorități administrative ale orașului afirmă, însă, că aceasta este o temă falsă, pentru că intersecția DN1 cu strada Independenței nu are trafic cât să genereze blocaje.

”Deci tot centrul Azugii va fi doar o gaură. Scopul de fluidizare a traficului este unul fals. Nu se formează blocaje în zona Azuga niciodată ! Prin realizarea acestui pasaj rutier subteran se vor ocupa suprafețe din curtea bisericii, curtea Ocolului Silvic, se va distruge Parcul Căprioara, trotuarele existente se vor restrânge la minim, pietonii vor escalada pasarela. Accesul rutier dinspre Brașov spre oraș se va face printr-o zonă de blocuri cu ieșirea direct în artera rutieră.” – își justifică Adrian Purcaru punctul de vedere.

Noul primar mai susține și că proiectul a fost aprobat în Consiliul Local Azuga în urma unor presiuni politice și că el s-a opus încă din prima fază, a consultărilor publice (vezi foto mai jos, dă click pe ele).

Ziarul de Ploiești

1 Comentariu
  1. Mihai says

    Sunt azugean si sunt perfect de acord cu construirea pasajului. Nu inteleg de ce trebuie blocate niste lucrari care duc la dezvoltarea orasului. Daca incepem asa, mai bine renuntam si la descarcarea din autostrada A3. Si in general la orice proiect de infrastructura.

    Iar 5% dintre azugeni nu decid pentru restul de 95%, asta daca tot sunt aduse astfel de cifre pentru a legitimiza un demers de blocare de proiect.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.