Interviu cu primarul orașului Băicoi, despre activitatea administrației locale din luna august

0 1.134

Interviu cu primarul orașului Băicoi, despre activitatea administrației locale din luna august. Vezi ce a spus Marius Constantin.

– Domnule primar, știm că ne aflăm într-o perioade de vacanțe, dar suntem curioși dacă se mai lucrează ceva în oraș.

– Da, este luna august și practic ne aflăm într-o perioadă când angajații se află în concediu, dar încercăm ca investițiile pe raza localității să continue. Avem șantiere pe proiecte europene, care sunt în derulare, și am evitat să deschidem alte șantiere, ca să nu creăm probleme suplimentare. Se lucrează la trotuarul de pe strada Crișan, unde a trebuit să adaptăm proiectul la nivelul curților, pentru că unele proprietăți erau mai jos cu mult decât nivelul străzii. Am găsit soluții pentru ca oamenii să aibă acces auto în curți. Am încercat, în același timp, să nu dăm o înclinație mare trotuarului, astfel încât pietonii – în special persoanele în vârstă sau mamele cu copii mici – să se poată deplasa lejer. Vorbim de o investițiue importantă, pentru că trotuarul face legătura cu Spitalul Orășenesc, și am vrut să asigurăm siguranța oamenilor, în condiții de trafic auto destul de intens. De altfel, vom continua să dezvoltăm rețeaua de trotuare din Băicoi și pe alte străzi, unde lățimea drumurilor ne permite.

O altă investiție la care lucrăm este noul Centru Cultural, care beneficiază de fonduri europene. Lucrările se apropie de finalizare, iar aici mă refer inclusiv la trotuarele și pistele de biciclete incluse în proiect. Vor urma alte lucrări la piste de biciclete pe străzile Oltului și Republicii, incluse în alt proiect.

– În ultima perioadă, am observat ceva nemulțumiri în zonele unde s-au construit trotuare, unii localnici reclamând faptul că gospodăriile au rămas sub nivelul acestora și au parte de inundații.

– Locuitorii trebuie să înțeleagă că, pe o stradă, noi nu putem face un proiect care să se adapteze la fiecare proprietate în parte. Cu siguranță că proiectantul ține cont de situația existentă, dar acolo unde nu se poate găsi o soluție imediată, ar fi bine să avem parte de înțelegere și colaborare din partea oamenilor. Pentru că am vorbit de trotuarul de pe strada Crișan, vreau să vă dau un exemplu: o parte dintre locuitori au insistat că nu era nevoie de această investiție, pentru că erau obișnuiți cu situația dinainte. Îi înțeleg, dar nu sunt doar ei cei care folosesc zona respectivă. Trebuie să oferim siguranță tuturor pietonilor, așa cum ne cer normativele în vigoare. Ce s-ar întâmpla dacă ar fi accidentat un băicoian de un autoturism? Clar Primăria ar fi responsabilă. Pe de altă parte, înțeleg că trebuie să le oferim și lor confort când intră în curți, că trebuie să fie mai multă verdeață etc. Încă o dată o spun, proiectele sunt gândite la nivel macro, nu micro. Vom face, însă, tot posibilul să le rezolvăm doleanțele. Trebuie să aibă răbdare și să ne gândim împreună la soluții benefice pentru toată lumea. Administrația locală va încerca să-și ofere ajutorul din punct de vedere financiar, pentru a adapta intrările în curțile aflate mai jos de trotuare, printr-o rampă înclinată, pentru că știm că sunt niște costuri pe care nu mulți și le pot permite.

– Alte nemulțumiri au fost exprimate de unii șoferi, care reclamă faptul că s-ar fi îngustat partea carosabilă pe unele străzi, unde s-au construit piste de biciclete…

– Într-adevăr, am văzut și eu, inclusiv faptul că vopseaua roșie antiderapantă ar fi făcut valuri pe anumite porțiuni.  Vopseaua preia, evident, și structura asfaltului existent, care s-a mai denivelat din cauza căldurii excesive din această vară. Există metode să intervenim și cu siguranță vom încerca să rezolvăm problemele. În ceea ce privește oportunitatea de a construi piste de biciclete, ridicată de anumiți conducători auto, trebuie să afirm că peste tot în Europa se investește în mijloace de transport nepoluante și vrem să încurajăm deplasarea pe două roți, folosind pedalele. Cât despre chestiunea micșorării părții carosabile, le spun tuturor că benzile de mers respectă normativele și că se poate șofa decent, dacă nu calci pedala de accelerație. Să nu uităm că într-un oraș viteza maximă legală este de 50 kh/h, fie că vorbim de drumuri locale sau drumuri județene. Și așa am avut suficiente accidente în Băicoi. De altfel, vom continua să montăm relantisoare, tocmai pentru a-i descuraja pe vitezomani.

– Ați tot investit în infrastructura rutieră. Aveți și alte priorități?

– Mai avem de rezolvat o problemă. În perioada următoare, vrem să construim șanțuri pentru preluarea apelor pluviale pe cât mai multe străzi, iar soluția aleasă este de tip rigolă carosabilă dalată, care permite traficul în siguranță.

Ziarul de Ploiești

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.