Datoriile totale ale SGU depasesc bugetul primit de la CL Ploiesti pe 2018
Datoriile totale ale SGU depasesc bugetul primit de la CL Ploiesti și riscă să bage societatea în faliment. Directorul Cristinel Șchiopu a oferit informații în exclusivitate pentru Ziarul de Ploiești.
Conform acestuia, în 2018, Consiliul Local a oferit un buget de numai 12,5 milioane lei pentru SC Servicii de Gospodărire Urbană SRL, deși anul trecut societatea a avut nevoie de 20 milioane de lei pentru a supraviețui.
În momentul de față, firma are datorii totale de 14,5 milioane lei, din care 9,59 milioane – pe termen lung și diferența – pe termen scurt.
„Dacă nu vor face o rectificare bugetară de urgență, până pe 20 septembrie, riscăm să intrăm în incapacitate de plată și, ulterior, în faliment. Domnii consilieri trebuie să înțeleagă că avem nevoie de încă 7,5 milioane de lei până la sfârșitul anului. În momentul de față suntem presați să achităm datoria eșalonată către ANAF și nu mai putem să amânăm deloc plata acesteia, pentru că vom fi executați silit. Din acest motiv, am întârziat achitarea parțială a salariilor pe luna iulie și integral pe luna august. Angajații nu cred că mai pot rezista mult așa.” – a declarat directorul Cristinel Șchiopu.
Acesta susține că veniturile societății din taxarea parcărilor publice și din activitatea de blocare a roților au crescut în 2018 față de 2017 și 2016, fără a aduce ca argument și cifre concrete.
Ciudat este că, din cei peste 640 de angajați, doar 23 de casiere deservesc cele 32 de parcări publice, unde există peste 2000 de locuri, iar la blocări lucrează doar 5 echipaje – respectiv 10 angajați.
„Am fost certați că nu realizăm venituri și că oamenii stau mai mult în birouri, dar cred că există o confuzie. Angajații din cimitire se numesc referenți, numai că oamenii ăștia nu stau în birouri ci sunt direct productivi.” – a mai spus directorul SGU Ploiești.
Ziarul de Ploiești