Un deputat de Prahova isi justifica aparitia pe panouri acuzand legea „absurda”

0 327

Un deputat de Prahova isi justifica aparitia pe panouri acuzand legea „absurda”. Cătălina Bozianu susține că te poți promova electoral oricând, mai puțin în campanie…

De altfel, parlamentarul a și demarat o astfel de campanie, chipul său fiind prezent pe zeci de panouri stradale în Ploiești, ca avanpremieră la alegerile europarlamentare din luna mai.

Iată ce a scris Cătălina Bozianu:

Să ieșim din ipocrizia generată de actuala formă a legislației electorale

„De aproape o lună, România trăiește un fenomen bizar: marile orașe s-au umplut de bannere, panouri și corturi cu conținut electoral. Aceasta, deși, de la momentul când partidele au început să tapeteze străzile cu materiale publicitare, și până la ziua de începere a campaniei electorale oficiale mai erau mai bine de două luni. 
Toți cei implicați în fenomenul politic, de la vechile partide, până la cei care pretind că vin cu oameni noi care au comportamente noi, am ajuns să furăm startul campaniei electorale cu multe luni. Ne obligă o legislație absurdă și ipocrită, a cărei schimbare am cerut-o, în urmă cu doi ani, de la tribuna Camerei Deputaților. Modificările operate la legile electorale în anul 2015 plasează România, mai degrabă, în rândul țărilor bananiere. Partidelor le este interzisă publicitatea stradală sau distribuirea de materiale promoționale pe durata campaniei propriu-zise, dar nimeni nu le împiedică să folosească aceste mijloace până în ziua de începere a acesteia. Cu excepția îndemnului la vot, totul este permis. Și nici măcar nu intră sub incidența verificărilor financiare la sânge, operate de Autoritatea Electorală Permanentă. Practic, suntem singura țară din lume în care, de fapt, campanie electorală se sfârșește exact în ziua în care, potrivit legii, începe. 
Dincolo de ridicolul involuntar generat de această lege, se ridică, totuși, o problemă serioasă. Pentru că a limita, pe perioada celor 30 de zile prevăzute de lege pentru campania electorală, mijloacele de comunicare publică pe care le au partidele la dispoziție este de natură să afecteze gradul de informare a opiniei publice. În campania electorală, șansele oamenilor de a afla când sunt alegerile, ce partide sau ce oameni candidează și ce propun aceștia scad dramatic, întrucât publicitatea stradală, cea care îi atrage omului atenția asupra unui eveniment, lipsește cu desăvârșire. Pesemne că legiuitorul din 2015 a uitat un fapt elementar: pe stradă, trece toată lumea, internet politic consumă puțini, iar, televiziuni de știri, și mai puțini. 
Reiau, pe acest temei, concluzia declarației mele de acum doi ani: în forma actuală, legea electorală nu generează egalitate de șanse între partide sau candidați, și nici nu elimină metodele de campanie electorală cu conotație contravențională sau penală, ci limitează, doar, accesul la informație al alegătorilor. Fac, de aceea, apel la toți colegii parlamentari, indiferent de culoarea lor politică, să modificăm această legislație absurdă, astfel încât anul electoral să nu mai fie o perioadă de ipocrizie, în care partidele fac campanie „pe bune” doar până când mai sunt 30 de zile până la ziua votului.”

Deputat PMP Cătălina Bozianu

Ziarul de Ploiești

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.