Medicii de familie din Prahova sunt invitati sa semneze o petitie online

0 1

medicina_de_familiePatronatul medicilor de familie din Prahova a cerut reprezentanților săi să semneze o petiție online, prin care se împotrivesc semnării contractelor civile cu Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (ANMCS). Decizia are la bază lipsa informării în ceea ce privește o serie de taxe care trebuie achitate.

„Din actul normativ ce face obiectul prezentei nu reies în mod clar și neechivoc implicațiile financiare pe care le presupune evaluarea și acreditarea reglementată (taxe de avizare si acreditare, dacă deplasarile in teritoriu sunt suportate de beneficiar, inclusiv transport, cazare si diurna, etc.). Foarte important este faptul că din textul legii nu reies în mod clar nici  criteriile si normele de evaluare și acreditare, care nu au fost precizate până la acest moment. Se poate intui însă, din cuprinsul actului normativ, că prin această reglementare se impune crearea unor structuri în cadrul formelor de exercitare a profesiei de medic care împovărează bugetul de salarii și necesită încheierea de contracte extrem de costisitoare cu diferite societăți de consultanță.”, se arată în petiție. 

Medicii de familie susțin că, în concluzie, Legea 185/2017 nu îndeplinește exigențele de claritate și predictibilitate pe care trebuie să le îndeplinească orice act normativ pentru a se asigura stabilitatea sistemului legislativ și a activității reglementate.

Aplicarea Legii 185/2017 presupune parcurgerea următoarelor etape:

1.  Depunerea unei documentatii la A.N.M.C.S, ceea ce implică înscrierea și dovada de achitare a taxei de acreditare, o taxă al cărei cuantum este în prezent necunoscut. 

2.  Formarea și respectiv angajarea personalului cu atributii de management calificat.

3.  Încheierea unui contract cu un furnizor de consultanță recunoscut de A.N.M.C.S .

4.  Solicitarea evaluării – numai atunci cand unitatea evaluată indeplineste toate conditiile cerute de lege, inclusiv sa existe o structura de management al calitatii sau atributiile structurii sa fie indeplinite de reprezentant legal sau de persoane desemnate (angajati) de catre acesta care au absolvit cursul de management calitate A.N.M.C.S.

5.  Activitatea de evaluare – este obligatoriu a se pune la dispozitia echipei de evaluare documentele necesare validarii informatiilor care confirma indeplinirea cerintelor din standardele de acreditare.

6.   Presedintele A.N.M.C.S dispune reluarea procesului si incadrarea unitatii evaluate intr-o alta categorie de acreditare in urma analizei de catre structura raportului de evaluare.

7.   În situația în care raportul de evaluare a fost pozitiv și unitatea acreditata, urmează următoarele etape:

–   Monitorizarea, semnificând urmarirea conformitatii unitatii acreditate cu cerintele standardelor si cu alte prevederi legale pe toata perioada de valabilitate a acreditarii in etape succesiv

–    Verificarea nivelului indicatorilor de monitorizare a acreditarii

–    Eveniment advers

–    Eveniment santinela/catastrofic

–    Eveniment “Near miss”

–    Vizita de monitorizare – la sediul unitatii  

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.