Din veniturile proprii, Filarmonica Ploiesti nu achita decat vreo 7 salarii/ luna

2 508

Din veniturile proprii, Filarmonica Ploiesti nu achita decat vreo 7 salarii/ luna. Cheltuielile instituției, însă, cu deplasări, artiști invitați și sonorizări, sunt aproape duble.

La solicitarea Ziarului de Ploiești, filarmonica „Paul Constantinescu” și-a prezentat bilanțul pe primele 9 luni.

Situația nu este deloc roz, după cum reiese din simple calcule matematice.

Bugetul instituției, pe 2018, a fost de 10,32 milioane de lei.

Cheltuielile cu salariile, pentru cei 127 de angajați, au fost de 5,478 milioane de lei. Salariul mediu net este 2500 lei/ salariat.

De exemplu, directorul Vlad Mateescu primește 4600 lei net/ lună, directorul artistic – 4100 lei, contabilul șef – 3700 lei și un solist instrumentist – 5010 lei.

Din păcate, la venituri proprii, Filarmonica din Ploiești stă foarte rău. În primele 9 luni, instituția a adunat 254000 lei, din care 215000 lei – vânzări abonamente și bilete, 23000 – închiriere sală spectacole, 10000 – sponsorizări, 6000 lei – prestări servicii.

Cu banii obținuți pe o singură lună, fără subvenție de la Consiliul Local și fără sponsorizări, instituția ar putea plăti cel mult 7 salariați…

În aceeași perioadă de timp, însă, filarmonica a cheltuit 488000 lei pentru: * deplasare Grecia la Festivalul Elenismului de la Salonic – 11000 lei; * onorarii artiști invitați din afară (306 persoane) – 356000 lei; * cazare artiști invitați din afară – 25000 lei; * accesorii muzicale – 53000 lei; * servicii de sonorizări și lumini SC Direct Media Services SRL, două concerte – 20000 lei și SC Beat Records Label SRL, patru concerte – 23000 lei.

De asemenea, s-au mai plătit 37000 lei – înlocuire mochetă, 25000 lei – achiziție licențe IT, 13000 lei – cursuri pregătire Mamaia – 4 angajați și 4000 lei – cursuri pregătire Poiana Brașov o persoană.

Alte cheltuieli efectuate au fost: 17000 lei – telefonie, internet, 9000 lei – materiale birou, 9000 lei – carburanți, 9000 lei – publicitate pe autobuze, 6000 lei – colantare/ decolantare materiale publicitare pe autobuze.

Ziarul de Ploiești

2 Comentarii
  1. Petru Morariu says

    E firesc ca o institutie de cultura sa fie finantata.Dar si procentul veniturilor proprii este relevant si o oglinda a eficacitatii managementului.De altfel directorului filarmonicii i s-a platit din bani publici cursul de managemet cultural.Nu exceleaza decat la publicitate , nu si la capitolul economic.Dar daca esti omul puterii , punga primariei se deschide larg.Nu mai conteaza cat costa proiectele, nu conteza ca sala se umple, dar jumatate din cei prezenti sunt invitati neplatitori de bilete, nu conteaza ca banii filarmonicii sunt cheltuiti in concertele private ale altora., nu conteaza supradimensionarea posturilor administrative fata de numarul instrumentistilor, nu conteza procentul infim al sponsorizarilor( 0,001%) din totalul bugetului., nu conteaza ilegalitatile financiare.Nu conteaza decat zbaterea pentru o buna imagine si pentru multumirea decidentilor.

  2. Ziarul de Ploiești says

    Frumos si adevarat ce spuneti…

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.