Daca va primi aceeasi suma din incasarile publice, Ploiestiul intra in faliment!

1 211

Daca va primi aceeasi suma din incasarile publice, Ploiestiul intra in faliment! Primarul Adrian Dobre a explicat, pentru Ziarul de Ploiești, ce se va întâmpla în 2019.

Conform algoritmului de repartizare al banilor rezultați din diferite taxe și impozite impuse de stat, anul acesta Primăria Ploiești a avut un buget de numai 338 milioane de lei.

Ca să echilibreze un pic veniturile localităților, afectate de deciziile de la nivel central, guvernul a mai trimis către Ploiești și suma de 37 milioane de lei, reprezentând echilibrări din TVA.

CITEȘTE ȘI: Bugetul Ploiestiului, mult mai mic in 2018 fata de 2017. Salariile au crescut, totusi, cu 40% !

Așadar, în total, municipiul a avut la dispoziție aproximativ 375 milioane de lei în 2018.

Din păcate, Consiliul Local a aprobat și o creștere a cheltuielilor cu salariile angajaților, care au ajuns să reprezinte o treime din buget (vezi mai jos lista).

„Anul viitor, Guvernul nu va mai trimite cei 37 milioane de lei pentru echilibrarea din TVA. Așa că estimez venituri de circa 340 milioane lei, din care probabil nu vom putea asigura nici funcționarea instituției și a societăților subordonate, fără să mai iau în calcul investițiile. Numai din scăderea impozitelor pe venituri Primăria Ploiești a pierdut 80 milioane de lei. Așa că Executivul ar trebui să se gândească bine de tot cum procedează, altfel localitățile au probleme mari de supraviețuire.”, a declarat Adrian Dobre pentru Ziarul de Ploiești.

Edilul a precizat și cum sunt repartizați banii din  bugetul local:

  • 107 milioane de lei – salarii angajați Primăria Ploiești
  • 50 milioane de lei – asistență socială, plata persoanelor cu dizabilități și însoțitori etc
  • 40 milioane de lei – TCE (transport public persoane)
  • 25 milioane lei – salubritatea orașului
  • 20 milioane lei – SGU (spații verzi)
  • 19 milioane lei – Poliția Locală
  • 16 milioane lei – Filarmonica Ploiești
  • 10 milioane lei – RASP
  • 10 milioane lei – Parcul Memorial Constantin Stere
  • 10 milioane lei – CSM
  • 10 milioane lei – ASSC
  • 10 milioane lei – învățământ
  • 7 milioane lei – iluminat public
  • 5 milioane lei – Teatrul Toma Caragiu

„Îmi este dificil ca primar, în condițiile în care am un Consiliu Local ostil, din cauza majorității PSD + ALDE. Va trebui să chibzuim bine de unde găsim noi surse de venit, deoarece Ploieștiul nu trebuie să intre în faliment doar ca unii să mă vadă pe mine în dificultate. Voi propune ca parcările orașului să fie transferate de la SGU la Direcția de Patrimoniu, deoarece reprezintă o sursă neexploatată corect. Primăria primește doar 2000 de euro/ an, în condițiile în care parcările ar putea aduce milioane de lei”, a spus Adrian Dobre.

CITEȘTE ȘI: Adrian Dobre catre conducerea SGU Ploiesti: Vreau mai multi bani la buget din parcarile cu plata!

Una dintre măsurile radicale pe care edilul vrea să le ia este și transformarea Poliției Locale din instituție independentă, în direcție subordonată administrației locale, ca să micșoreze costurile. 

„În prezent, la Poliția Locală Ploiești lucrează aproximativ 240 de persoane și am putea reduce numărul celor care nu sunt efectiv lucrători pe teren. În plus, salariu mediu net este în jur de 5000 de lei/ persoană și cred că ar trebui să demonstreze de ce iau acești bani”, a precizat primarul Ploieștiului.

CITEȘTE ȘI: Ploiesti: Beculetele festive de iarna vor costa cat 2 luni de iluminat public

Ziarul de Ploiești

1 Comentariu
  1. Cart.Ploiesti Vest{Mitica Apostol} says

    Daca primaria Ploiesti plateste zeci de milioane de lei ptr SALUBRITATE SI LA SPATII VERZI ,de ce cart MITICA APOSTOL -PLOIESTI arata asa mizerabil si nicio firma din domeniu nu face curatenie ?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.