Ancheta DNA a rascolit scandalul de la Campina, despre Calea Dacia. Ziaristi, amenintati cu procesul

2 9

Situația de la Câmpina, provocată de ancheta DLAF și, înțelegem, și a DNA, referitoare la lucrarea pe bani europeni intitulată generic Calea Dacia (pasajul auto peste DN1, la ieșirea din municipiu), a scăpat de sub control. În timp ce primarul se disculpă într-un ziar din oraș, ziariștii de la o altă publicație locală sunt amenințați cu procesul de fiul edilului.

CITEȘTE ȘI: Ancheta DLAF zguduie Primaria Campina. Dosarul poate fi preluat de DNA (UPDATE)

„Modernizare Cale Dacia din Câmpina” reprezintă cea mai mare investiţie din fonduri europene derulată în municipiul Câmpina. Lucrarea a fost evaluată la 6 milioane de euro.


Problemele au apărut chiar înainte de inaugurare (11 aprilie 2012), care s-a făcut cu mare fast, în prezența primarului Horia Tiseanu, dar și a unor lideri PDL: ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului de la acea dată, Cristian Petrescu, Roberta Anastase, ex-prefectul Adrian Dobre, deputatul Florin Anghel, secretarul-general al MDRT Gheorghe Nastasia (cercetat în dosarul Gala Bute, alături de Elena Udrea -n.r.), consilierul judeţean Ovidiu Cord etc.

În urma unui control al Departamentului de Luptă Antifraudă (DLAF) s-a constatat că a fost schimbată soluția tehnică inițială, propusă de proiectant: din pod cu picioare și bretele de beton s-a ales varianta pe tabliere metalice, o parte din lucrare fiind subcontractă către societatea Fibec Metalglass din Câmpina. De asemenea, au existat probleme și în ceea ce privește lucrarea de iluminat public, subcontractată către SC Dac Electric din Câmpina, despre care s-a spus că nu trebuia inclusă în finanțarea UE, fiind o cheltuială neeligibilă.

Drept urmare, Ministerul Dezvoltării Regionale a aplicat trei corecţii financiare pentru proiectul „Calea Dacia”, conform unei surse care a dorit să rămână anonimă:

– prima (2011), reprezenta 5% din total valoare proiect

– a doua (2012), reprezenta 20% pentru schimbarea de soluție tehnică; Primăria Câmpina a dat Ministerul Dezvoltării Regionale în judecată și a câștigat procesul, urmând să-și recupereze banii

– a treia corecție (2014) s-a aplicat în procent de 100% pentru schimbarea de soluție tehnică, estimată la 2 milioane de euro.

Pe fir, însă, au intrat și procurorii anticorupție.

Conform ziariștilor de la Campinaph.ro, DLAF a constatat că fiul primarului din Câmpina ar fi primit bani (urmare a unui contract) de la antreprenorul general care executa Calea Dacia. În consecință, a fost sesizată DNA, urmând ca procurorii să se pronunțe dacă există sau nu suspiciuni de corupție în acest caz.

În urma articolelor, soții Cristina și Alexandru Neculai au primit un drept la replică din partea fiului primarului din Câmpina,  Teodor Tiseanu. Acesta susține că nu este vinovat cu nimic și îi anunță pe cei doi jurnaliști că îi va da în judecată. De asemenea, ține să le amintească de faptul că, timp de 4 ani, au câștigat 2 miliarde lei vechi de la Primăria Câmpina, pentru editarea unui ziar local.

De asemenea, primarul Horia Tiseanu a ieșit cu precizări despre acest scandal, în două interviuri acordate publicației din Câmpina,PHalert.ro.

Edilul spune că: „Eu consider că această schimbare de soluție a fost și este corectă. Eu sunt inginer și pot să spun că, din punct de vedere tehnic, schimbarea soluției era necesară, obligatorie, deoarece, pentru o anumită parte a terenului, studiul geo executat inițial de către proiectant era greșit. În loc să se găsească rocă tare la 6 metri la 10 metri, nu s-a găsit nici la 30 de metri! S-au găsit 30 de metri de nisip, deci prima soluție tehnică, cu tabliere de beton nu mai era bună, deoarece în acele condiții picioarele podului s-ar fi îngropat în nisip. Am fi avut o mare catastrofă, nu doar un mare eșec! Aveam nevoie de un pod mai ușor, care să nu se îngroape în nisip. Eu mă bucur că s-a schimbat soluția tehnică, deoarece podul funcționează. Dacă nu ar fi fost schimbată, podul s-ar fi scufundat!
Modul în care s-a făcut schimbarea a fost însă destul de chinuit, pentru că s-a făcut bâjbâind cadrul legal. Motivele pentru care am schimbat soluția sunt neprevăzute, nu știa nimeni că nisipiul are o adâncime de peste 30 de metri, nu cum au spus cei de la DLAF că am făcut-o intenționat. Abia după ce s-a forat, s-a constatat că e nisip. Iar cei de la Ministerul Dezvoltării, care ne dau acum corecții după corecții, știau de schimbare! Am fost și eu, și doamna Barbu, iar ministerul a spus ”ar fi trebuit să aveți și un memoriu tehnic ca să întărească ideea de schimbare a soluției”. S-a făcut de către executant și un memoriu tehnic mai târziu și acum se spune că a fost antedatat, dar noi am făcut asta la propunerea ministerului!”

2 Comentarii
  1. acelasi_eu says

    Tiseanu, aceasta personalitate in lumea ingineriei…

    Amice, podul e sprijinit pe fundatii pe piloti forati (cate 4 pe pilon, daca nu ma insel). Astia nu numai ca tineau podul fara probleme, dar tineau si inca vreo 3 poduri deasupra lui.

    Noroc cu tine si cu Anghel ca v-ati dat seama de pericolul in care ne aflam si ati decis sa ii dati si Fibecului de lucru.

  2. Flaviu says

    Tiseanu o ia usor la vale.Si nu se va da singur tumba,va lua si alti ,,amici ” abonati la ban public

Lasa un comentariu

Adresa ta de email NU va fi publicata.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.